Gautham V. este Conferentiar Universitar la University of Central Florida (UCF) College of Business, cu peste 15 ani de experiență în mediul academic și în industrie. Activitatea sa explorează intersecția dintre strategia de piață a produselor (inovație, social media), strategia non-produs (sustenabilitate, relații business-guvern) și tehnologiile emergente, analizând modul în care acestea influențează comportamentul consumatorilor, valoarea companiilor și societatea în ansamblu. Cercetările sale au fost publicate în reviste de top precum Journal of Marketing, Journal of Retailing și Journal of Business Research, fiind recompensate cu premii prestigioase, printre care Davidson Award (2021) și MSI/H. Paul Root Award (2015). Munca sa a fost menționată în publicații precum Ad Age, Adweek, Forbes și Marketing Brew. Este membru al AI Advisory Council al Coresight Research și al Rethink Retail Advisory Council, fiind recunoscut drept unul dintre Top Retail Influencers la nivel global (2021–2023). În calitate de fondator al Center for Retail Transformation la George Mason University, a construit parteneriate inovatoare între mediul academic, companii și organizații internaționale.